Program „Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny”.

Jak zacząć budować pozytywną samoocenę? Najlepiej od samego początku od młodzieńczych lat. Inaczej później będzie ciężko, aby być pewnym siebie, a szczególnie dziewczynki mają z tym największy problem. 
 
Dove po raz pierwszy naciska na program Dove Self-Esteem i przyłączam się do niego, popieram akcję i z chęcią informuję o niej. Doskonale wiem jak ważne jest wsparcie matki, a także nieprzyjazna presja rówieśników, co to wszystko robi z mózgiem młodego człowieka.
Jak wpływają media na to wszystko. Jak poradzić sobie z odróżnienie dobra od zła, a w tym wszystkim jak nie zwariować od tego piękna, które z każdej strony nas otacza. Nie mam nic do piękna (choć trzeba patrzeć na to wszystko z przymrożeniem oka), jednak trzeba młodym ludziom wpajać inne wartości, aby nie patrzyli przez pryzmat urody.
  
59% dziewczynek na świecie nie ma wysokiej samooceny! W Polsce ten odsetek dochodzi aż do 81% nastolatek, które w wyniku niskiego poczucia własnej wartości nie są w pełni realizować swojego potencjału. Odpowiedzią na ten problem jest program „Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny”. To pierwsza polska edycja światowego projektu realizowanego przez markę Dove nieprzerwanie od 2004 roku. Do tej pory program dotarł do ponad 20 milionów młodych osób w 139 krajach, a w 2018 roku także do Polski, gdzie został objęty honorowym Patronatem Rzecznika Praw Dziecka.

Az 81% dziewcząt w Polsce nie ma wysokiej samooceny, a to właśnie pewność siebie ma bezpośredni wpływ na dziewczyny i wykorzystanie przez nich w pełni swojego potencjału, z konsekwencjami na poziomie osobistym, relacji międzyludzkich i społecznym.

57% dziewcząt otrzymuje więcej komplementów/komentarzy na temat tego, jak wyglądają, niż na temat ich wysiłków, dokonań i zasług. Ten sam procent uważa, ze w dzisiejszym społeczeństwie kluczowe jest spełnienie pewnych standardów urody.

4 na 10 z nich uważa, ze media społecznościowe zwiększają presje, aby ludzie wyglądali w określony sposób i aż 7 na 10 uważa, ze media i reklama wyznaczają nierealistyczne standardy piękna, których większość nigdy nie osiągnie.

Dove chce pokazać, że każdy jest piękny w środku bez względu na wszystko, że posiada potencjał. Chce odnaleźć pewność siebie w młodym człowieku, zwalczyć lęk i niską samoocenę.

O całej akcji możecie poczytać tutaj → dove-self-esteem-project 

Komentarze

  1. Fajnie ze jest taka akcja, ja na szczescie na brak samooceny nie narzekam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna inicjatywa ;) faktycznie otaczajace nas sztuczne media i sztuczny wizerunek moze oslabiac morale wielu dziewczyn

    OdpowiedzUsuń
  3. Media tworzą takie wizerunki i zaś ludzie mają kompleksy

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, ze takie akcje są super i powinno być takich więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna akcja, kiedyś tez mialam problem z samooceną ,teraz z wiekiem jakoś sie to zmieniło.

    OdpowiedzUsuń
  6. dobrze, że jest taka akcja, w pełni ją popieram :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniale, że Dove znowu wychodzi ze świetną akcją. Myślę, że podnoszenie samooceny jest właśnie szczególnie ważne u młodych ludzi, nastolatek.

    OdpowiedzUsuń
  8. gdy przypomnę sobie czas gdy sama byłam nastolatką nie było mi łatwo, miałam masę kompleksów i problemy z samooceną. myślę, że presja na młodzież w obecnych czasach jest co raz większa ale dobrze , że pojawia się także pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie akcje to fajna sprawa. Obecnie moja samoocena nie jest zbyt wysoka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna akcja! Warto budowac w ludziach poczucie własnej wartosci :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię takie akcje i żałuję, że nie było ich kiedy to ja byłam zakompleksioną nastolatką.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo i takie akcje to ja bardzo lubię i popieram!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna akcja, oby takich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super że istnieją takie akcje, dużo ludzi ma słabą samoocene :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawa akcja. Kiedyś również nie akceptowałam siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Akcja jest fajna, zwłaszcza że niemal każda z nas ma problem z samoakceptacją.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajna akcja! Każdy człowiek jest piękny na swój sposób i powinien to wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń

Publikowanie komentarza

Zostaw ślad po sobie. Dziękuję za komentarz.
Miło, że mnie odwiedziłaś(eś). Zapraszam ponownie.

Popularne posty