Czytam Vol.6 - Książki Październik 2015

Październik względem książek przeczytanych nie powiększył się nie pobijając lipca i sierpnia, gdzie na każdy miesiąc było 12 książek. To dopiero był wyczyn. Mimo braku czasu jednak był na czytanie. Ten miesiąc był jeszcze mniejszy, bo tylko 7. A wszystko przez to, że zaczęłam czytać sagę czarnej serii Camilii Lackberg i zdecydowanie te książki są bardzo grube, ale jednocześnie ogromnie ciekawe. Ilość ich stron przewyższała przeczytane krótkie z innych miesięcy. Wcale się tym nie martwię. Krótka czy długa lubię czytać i jeszcze takie książki, które są interesujące. A te właśnie takie są i wcale mnie to nie przeraża.
1. Camilla Lackberg – "Księżniczka z lodu".
Główna bohaterka Ericka Falck przyjeżdża w rodzinne strony, aby uporządkować dom rodziców, którzy zginęli w tragicznym wypadku. Zastaje tam zwłoki młodej kobiety, jak się później okazuje najlepszej przyjaciółki z dzieciństwa. Ericka postanawia co nieco dowiedzieć się o jej dotychczasowym życiu, gdyż kontakt urwał się jeszcze z Alex dawno temu. Do śledztwa dołącza się Patrick tutejszy policjant, z którym Ericka także się zna. Ich wspólny cel znalezienie mordercy w jakiś sposób ich łączy. Poznajemy trochę historii policjanta, jak nie udało mu się małżeństwo, ile musiał przejść.
Wgłębimy się także w dziwne życie Alex, dowiemy się nawet, że miała córkę. Zdziwimy się co ukrywali jej rodzice. Nie wyjaśnione historie sprzed lat w końcu ujrzą światło dzienne. I będą mocno wstrząsać nie tylko mieszkańcami Fjallbacki.
Książka opisuje też trudne życie Anny, siostry Ericki, która zmaga się z terroryzmem w domu. Maż Luckas bije i znęca się nad nią. Gdy w grę wchodzą dzieci i Luckasowi wyrywa się ręka do córki – Anna postanawia odejść.
Reszty Wam nie napiszę, bo na pewno większość z Was lubi rozgryzać i obstawiać kto jest mordercą i sprawcą całego zamieszania. Jakie miał motywy i co go do tego skłoniło. W tej części zupełnie nie wiedziałam kto jest zabójcą, ciężko było wytypować kto. Totalnie Was zaskoczy.

Fascynująca książka w kategorii kryminalnej z nutą obyczajową. Poznajemy nie tylko motyw zbrodni, ale także zwykłe, codzienne życie bohaterów. Przeplatane wątki w tym także miłosny wspaniale ze sobą współgrają. Zaciekawiają nas i zdecydowanie zachęcają do czytania następnej części. Autorka pisze lekko i z łatwością czyta się jej tekst. To właśnie lubię. Trochę romansu, ale nie za dużo, akcji, kryminalnej zagadki. Polecam z całego serca.

2. Sarah Jio – "Dom na jeziorze".
Uwielbiam pisarkę Sarah Jio jej książki to czysta poezja. Czyta się łatwo, szybko i z ciekawością. To jest właśnie sekret pisarzy przyciągnąć na stałe tak czytelników, aby go pokochali całego. I tak się właśnie stało tutaj. To już kolejna książka przeczytana przez ze mnie Sarah Jio zawsze mam nie dosyt i ciągle mi mało.
Dom na jeziorze to fantastyczna opowieść o kobiecie, która straciła wszystko. A pod tym pojęciem kryje się jej rodzina. Wspaniały mąż i ukochana córeczka. Boryka się z wyrzutami sumienia, gdzie praca grała główną role i nie szczęśliwy wypadek przewrócił życie do góry nogami. W tej chwili Ada chciała poukładać sobie wszystko w głowie, spróbować zdystansować się i trafiła na barkę na wodzie. Wystarczył jeden telefon w sezonie i jedna barka była wolna. Czy to nie dziwny zbieg okoliczności? Na barce poznaje kilku wspaniałych ludzi, a także odkrywa pewien przedmiot na barce i poznaje tajemnicza historię kobiety, która kilkanaście lat temu na niej mieszkała. Zaczyna wgłębiać się w temat, ale mieszkańcy jeziora nie chętnie rozmawiają na ten temat. Otwierają się stare rany i bolesne wspomnienia.
Zakończenie jest piękne, bo dowiadujemy się o osobach, które mają znaczenie i przecież one wciąż żyją. Przecudowna opowieść.

3. Camilla Lackberg – "Kaznodzieja"
To druga część czarnej serii, która jak zwykle zaczyna się od sprawy kryminalnej. Policja, a raczej mały chłopczyk odnajduje zwłoki 17-letniej dziewczyny w Wąwozie królewskim, pod której znajdują się dwa kolejne szkielety. Sprawa jest grubsza, bo trzeba ponowić dochodzenie sprzed kilkunastu lat,a dokładniej sprzed 25. Ale dzięki temu odnajdują sprawcę-mordercę. Sprawa przekazywana z pokolenia na pokolenie. Dziwna rodzina, mroczne tajemnice znachorstwa, które zostały praktyczne wyssane z palce.
Poznajemy także dalsze losy Ericki i Patricka. Jak się okazuje Ericka jest w ciąży, a Patrick coraz więcej czasu spędza na odkryciu prawdy dotyczącego morderstwa. Jest także wątek Anny, ci którzy czytają od początku wiedzą doskonale, że Anna to siostra Ericki. Anna mieszka teraz z Gustawem, który ma ogromną łódź. Podróżują nim i cieszą się każdą chwilą. Chuć Gustaw nie bardzo, bo nie znosi jak dzieci przeszkadzają, rozrabiają i niszczą jego piękną łódź. Wiedziałam, że przez to ich wątek miłosny szybko się skończy. Ale dzięki temu odwiedzają Erickę, która ma już dosyć odwiedzin rodzinnych i im usługiwanie, choć za siostra ogromnie się stęskniła to przyjęła ją z otwartymi rękoma.

Obstawianie mordercy weszło mi w nałóg czytając Lackberg. Pisarka doskonale naprowadza nas na trop, a później gdzieś miesza mimo to udało mi się prawie dobrze obstawić, bo miałam dwie osoby na „liście”.

4.Camilla Lackberg- "Pogromca lwów".
To ostatnia nowa książka pisarki i jak się okazuje dalsza część. Niestety zostałam wprowadzona w błąd. I przeczytałam nie za kolejnością. Mimo to dostałam książkę bez kolejki i pozostałe części chętnie czytam. Ale znam do przodu niektóre kwestie, takie jak że Ericka ma już troje dzieci, w tym bliźniaki. Anna jest z Danem, a jak się okazuje nawet go zdradziła. Mimo to dał jej szansę i znowu są razem.
Kolejna morderstwo. Tym razem naga kobieta wybiegająca z lasu wpada pod samochód. Z dochodzenia wynika, że nie zginęła od tego. Była głucha i niewidoma. Psychol morderca wydłubał jej oczy i pozbył słuchu. Katował ją i znęcał się. Okropność. Pisarka przebiła samą siebie. Historia jest tak ekscytująca, że brak słów. Znowu obstawienie sprawcy. I tym razem nie do końca obstawiłam prawidłowo, choć byłam blisko.
Ericka międzyczasie interesuje się sprawą sprzed lat, odwiedza kobietę w więzieniu, która zabiła męża. Okazuje się, że posiada bardzo istotne wiadomości, które ciężko od niej wydostać. W dziwny sposób wiążą się ze sobą.

5. Elizabeth Gilbert – "Jedz, módl się i kochaj".
Zupełnie nie moja tematyka. Chociaż tak by się wydawało. Poznajemy życie autorki, trochę jak biografia, która wcale mnie obchodzi. Gdybym to wcześniej wiedziała, nawet nie sięgnęłabym po to. Dla mnie nudne i zmuszanie się do czytania. Co tylko pogorszyło mój humor.
Dla mnie egoistka, która miała wszystko, a szukała czegoś więcej. Aż sobie wymyśliła podróżne i szukanie jakieś wiary, odnalezienie własnego ja. Takie am duperelki, które nie są warte żadnego zdania. Widziałam pełno zachwytów nad książką i spodziewałam się na prawdę czegoś ciekawego. A tu dostajemy pamiętnik z podróżny i problemy z rozwodem. Prawdę mówiąc z życia wzięte i lekko naciągane. Jestem taka zła, że straciłam czas na tę książkę. Brak słów.

6. Camilla Lackberg – "Kamieniarz"
Losy ulubionych bohaterów toczą się dalej. Ericka urodziła córeczkę Maję. Odwiedza ją przesympatyczna koleżanka, która niedawno wprowadziła się do Fjällbacy. Ma dwoje dzieci, starszą córkę i w podobnym wieku co Maja syna. Ericka zmaga się z ogromnym problemem jakim jest opieka nad dzieckiem. Wszystko robi sama. A Patrick jak zwykle rozgryza kolejne śledztwo. Tym razem znajdują zwłoki 7-letniej dziewczynki w wodzie. Nie jest tak łatwo, bo jak się okazuje nie jest to woda z jeziora (gdzie znaleziono ciało), a z kranu. Znowu mamy do czynienia z mordercą. Tutaj nie było problemu obstawiłam na początk jedną osobę, na którą nie było żadnego haczyka, ale dziwne zdania dały mi wiele do myślenia. I trzymałam się tego dzielnie. I oczywiście trafiłam. Okrutna osoba, która miała dwie twarze. Jak można zrobić coś takiego. To się w głowie nie mieści. Dochodzenie dało nowe dowody jakim był popiół. Przy okazuje poznajemy jego historie jak w dawnych czasach pewien Kamieniarz zakochał się w bardzo bogatej, rozkapryszonej dziewczynie. Spotykali się potajemnie. A gdy ona przestała się nim interesować okazała się, że jest w ciąży. Gdy jej ojciec się o tym dowiedział dostał szału i postanowił wydać za mąż za te robotnika. Była zdruzgotana, okropnie zła. Ziała nienawiścią. Musieli zamieszkać razem w baraku. Co było dla niej upokorzeniem. Taka dama z wielkich salonów w baraku. Ale ojciec był stanowczy w tej kwestii. Urodziła bliźniaki, ale nie chciała się nimi opiekować. Maż się starł zajmował nimi po pracy, odkładał pieniądze na lepsze życie. Aż w końcu udało mu się zebrać wystarczająca ilość i oznajmił, że wyjeżdżają do Ameryki. Wtedy jej zaświeciły się oczy i uznała, ze to idealny pomysł. Ale za nim wyruszyli stała się najgorsza rzecz jaka mogła być. Dom w którym mieszkali spalił się z jej rodziną. Ona przeżyła, ale nie uroniła jednej łezki. Myślała, że ojciec ją przygarnie, ale dalej był stanowczy, więc wyjechała do Ameryki. Bawiła się, żyła bogato, w kocu skończyły się pieniądze, wiek już nie był ten, mężczyźni mniej się nią interesowali. Wtedy na pokładzie zauważyła dziewczynkę, która nikt si nie opiekował. Pomogła jej i uknuła plan. Dziewczynka wyrosła i korzystała z popiołu spalonego domu i ciał....
To właśnie przełożyło się na śmierć małej 7-letniej dziewczynki.
Dowiadujemy się także, że Anna wróciła do męża. Niestety znęcanie się nad nią nie ma końca. Gdy wychodzi do sklepu czy po dzieci robi zdjęcia blizn i ran, które jej zadaje. Jest bliska wyczerpania, ale stara bronić się dzieci.
Z weselszych wiadomości Patrick w końcu oświadcza się Erice. Między czasie okazuje się, że Ericka dostaje mrożący krew w żyłach telefon. Okazuje się, że Anna zabiła Lucasa!

7. Magdalena Kordel – "Tajemnica bzów"
Trzecia część z zakątka w Malowniczym. Wspaniała historia z tłem wojny. Młoda Zośka, czyli Pani Leontyna opowiada tajemnicę historii pierścionka Magdzie. W Malowniczym pojawia się tajemniczy starszy Pan. Leontyna jako młoda dziewczyna za czasów wojny uczestniczyła w niej i mocno za to zapłaciła straciła miłość, rodzinę. Została sama. A samotność jej doskwiera. Przy Magdzie dopiero otworzyła się po latach, nikomu nie opowiadała. Tajemniczy Pan wyjaśnia wszystkie zagadki. To wspaniała opowieść, która ujmie nie jedno serce. Polecam.
Wspaniała 7-mka? Niekoniecznie, gdyby przymknął oko na książkę Gilbert byłaby taka. Ale ta czarna owca popsuła cały miesiąc. Strzeżcie się jej! A byłoby tak dobrze. 

Po przeczytaniu kilku książek Lackberg ogromnie pragnęłabym mieć całą serię w domowej biblioteczce:) Może kiedyś marzenie się ziści....

Komentarze

  1. nie słyszałam o żadnej z tych książek, chyba się skuszę ;)
    trzymam kciuki za to, żeby spełniło się Twoje marzenie! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę że szczególnie jedna autorka towarzyszyła ci w tym miesiącu jak najwięcej :) Słyszałam o niej dużo dobrego i z pewnością kiedyś sięgnę po jej książki, mam nadzieję że jak najszybciej bo bardzo mnie ciekawią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem po lekturze całej sagi C.Lackberg- uwielbiam ją!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie książki lubię i prawie wszystkie czytałam :) niektóre lubię ze względu na autora jedynie :D wiesz jak jest :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak skończę serię Jo Nesbo to mam ochotę na Lackberg:)

    OdpowiedzUsuń
  6. how many books and beautiful pics

    OdpowiedzUsuń
  7. Tym razem żadna pozycja mnie nie zaciekawiła :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uuu;/ nawet Lackberg nie?

      Usuń
    2. Nie czytałam nic Lackberga może dlatego :)

      Usuń
    3. to koniecznie musisz przeczytać choć jedną książkę, przepadniesz jak ja:)

      Usuń
  8. Księżniczkę z lodu chętnie bym poczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. 'Pogromca lwów' jeszcze przede mną, aktualnie wciągnęła mnie 'Syrenka' :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lackberg chyba wszystkie książki przeczytałam świetnie kobieta piszę wciąga od pierwszej strony

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam żadnej z książek, ale z chęcią skusiłabym się na Pogromcę lwów

    OdpowiedzUsuń
  12. Niedawno skończyłam czytać "Jedz, módl się i kochaj" i mam zamiar teraz obejrzeć film :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę, że wciągnęła Cię Lackberg :-) Ja czytałam jedną jej książkę " Fabrykantka Aniołków". Ogólnie książka podobała mi się, ale jakby brakowało mi czegoś. Chcę przeczytać kolejne książki tej autorki, aby wyrobić sobie zdanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę przeczytać jakąś książkę Lackberg ;>

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż wstyd się przyznać znam tylko nr 5.. :( Najczęściej w bibliotece biorę to co inni oddają, bo te książki wydają mi się ciekawe. Chyba czas zmienić nawyki

    OdpowiedzUsuń
  16. Będę miała je na uwadze. :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Żadnej z tych książek jeszcze nie czytałam :) teraz wciągnęłam się w serie o Stephanie Plum - Dziewczyny Nie Płaczą :)
    Polecam :) kryminał z jajem!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zostaw ślad po sobie. Dziękuję za komentarz.
Miło, że mnie odwiedziłaś(eś). Zapraszam ponownie.

Popularne posty