Program „Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny”.
Jak
zacząć budować pozytywną samoocenę? Najlepiej od samego początku
od młodzieńczych lat. Inaczej później będzie ciężko, aby być
pewnym siebie, a szczególnie dziewczynki mają z tym największy
problem.
Dove
po raz pierwszy naciska na program Dove Self-Esteem i przyłączam
się do niego, popieram akcję i z chęcią informuję o niej.
Doskonale wiem jak ważne jest wsparcie matki, a także nieprzyjazna
presja rówieśników, co to wszystko robi z mózgiem młodego
człowieka.
Jak
wpływają media na to wszystko. Jak poradzić sobie z odróżnienie
dobra od zła, a w tym wszystkim jak nie zwariować od tego piękna,
które z każdej strony nas otacza. Nie mam nic do piękna (choć
trzeba patrzeć na to wszystko z przymrożeniem oka), jednak trzeba
młodym ludziom wpajać inne wartości, aby nie patrzyli przez
pryzmat urody.
59%
dziewczynek na świecie nie ma wysokiej samooceny! W Polsce ten
odsetek dochodzi aż do 81% nastolatek, które w wyniku niskiego
poczucia własnej wartości nie są w pełni realizować swojego
potencjału. Odpowiedzią na ten problem jest program „Dove
Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny”. To pierwsza polska
edycja światowego projektu realizowanego przez markę Dove
nieprzerwanie od 2004 roku. Do tej pory program dotarł do ponad 20
milionów młodych osób w 139 krajach, a w 2018 roku także do
Polski, gdzie został objęty honorowym Patronatem Rzecznika Praw
Dziecka.
Az
81% dziewcząt w Polsce
nie ma wysokiej samooceny, a to właśnie pewność siebie ma
bezpośredni wpływ na dziewczyny i wykorzystanie przez nich w pełni
swojego potencjału, z konsekwencjami na poziomie osobistym, relacji
międzyludzkich i społecznym.
57%
dziewcząt
otrzymuje więcej komplementów/komentarzy na temat tego, jak
wyglądają, niż na temat ich wysiłków, dokonań i zasług. Ten
sam procent uważa, ze w dzisiejszym
społeczeństwie kluczowe jest spełnienie pewnych standardów urody.
4
na 10 z nich uważa, ze media
społecznościowe zwiększają presje, aby ludzie wyglądali w
określony sposób i aż 7 na 10
uważa, ze media i reklama wyznaczają nierealistyczne standardy
piękna, których większość nigdy nie osiągnie.
Dove
chce pokazać, że każdy jest piękny w środku bez względu na
wszystko, że posiada potencjał. Chce odnaleźć pewność siebie w
młodym człowieku, zwalczyć lęk i niską samoocenę.
O
całej akcji możecie poczytać tutaj → dove-self-esteem-project ←
Fajnie ze jest taka akcja, ja na szczescie na brak samooceny nie narzekam ;)
OdpowiedzUsuńFajna inicjatywa ;) faktycznie otaczajace nas sztuczne media i sztuczny wizerunek moze oslabiac morale wielu dziewczyn
OdpowiedzUsuńMedia tworzą takie wizerunki i zaś ludzie mają kompleksy
OdpowiedzUsuńMyślę, ze takie akcje są super i powinno być takich więcej :)
OdpowiedzUsuńBardzo fajna akcja
OdpowiedzUsuńBardzo fajna akcja, kiedyś tez mialam problem z samooceną ,teraz z wiekiem jakoś sie to zmieniło.
OdpowiedzUsuńdobrze, że jest taka akcja, w pełni ją popieram :)
OdpowiedzUsuńWspaniale, że Dove znowu wychodzi ze świetną akcją. Myślę, że podnoszenie samooceny jest właśnie szczególnie ważne u młodych ludzi, nastolatek.
OdpowiedzUsuńgdy przypomnę sobie czas gdy sama byłam nastolatką nie było mi łatwo, miałam masę kompleksów i problemy z samooceną. myślę, że presja na młodzież w obecnych czasach jest co raz większa ale dobrze , że pojawia się także pomoc.
OdpowiedzUsuńTakie akcje to fajna sprawa. Obecnie moja samoocena nie jest zbyt wysoka.
OdpowiedzUsuńŚwietna akcja! Warto budowac w ludziach poczucie własnej wartosci :)
OdpowiedzUsuńBardzo lubię takie akcje i żałuję, że nie było ich kiedy to ja byłam zakompleksioną nastolatką.
OdpowiedzUsuńOoo i takie akcje to ja bardzo lubię i popieram!
OdpowiedzUsuńBardzo fajna akcja, oby takich więcej.
OdpowiedzUsuńSuper że istnieją takie akcje, dużo ludzi ma słabą samoocene :)
OdpowiedzUsuńCiekawa akcja. Kiedyś również nie akceptowałam siebie :)
OdpowiedzUsuńAkcja jest fajna, zwłaszcza że niemal każda z nas ma problem z samoakceptacją.
OdpowiedzUsuńBardzo fajna akcja! Każdy człowiek jest piękny na swój sposób i powinien to wiedzieć :)
OdpowiedzUsuń