Czytam Vol.7 - Książki Listopad 2015

Czas na podsumowanie tego co przeczytałam w listopadzie. Również jest to 7-mka jak w październiku. Tym razem, aż 4 tomy Lackberg, którą wprost uwielbiam.
1. Camilla Lackberg - „Ofiara losu”
To 4 tom z czarnej serii. Chyba najmniej interesujący tom z całej serii. Do policji przybywa nowa policjantka, która od początku mi się nie podoba. W mieście nagrywają odcinki popularnego show telewizyjnego. Oczywiście dochodzi do morderstwa, które powiązane jest z uczestniczką show. W jakiś sposób również powiązania biednej dziewczyny sięgają jak zwykle w przeszłość. Uwielbiam gdy pisarka w ten sposób wplata teraźniejszość z przeszłością.
W końcu doczekałam się ślubu Ericki i Patricka. Na ich ślubie Anna i Dan mają się ku sobie.
Zakończenie jest ogromnie ciekawe, gdyż Ericka na strychu znajduje dziwne rzeczy swojej matki. Ten temat od początku mnie interesował, gdyż nigdy nie było wiadomo co działo się z nią do czasu poznania ojca Ericki.
2. Camilla Lackberg - „Niemiecki bękart”
5 tom czarnej serii, w którym wszelkie tajemnice związane z przeszłością matki ujrzą światło dzienne. Dziwny zbieg okoliczność, gdy Ericka zaczyna węszyć na ten temat. Odnajduje zakrwawiony kaftanik i niemiecki medal. Pokazuje go osobie, która interesuje się czasem wojny i nazizmu. W dziwnych okolicznościach ginie Erick, który miał coś powiedzieć na temat tego medalionu.
Ericka nie może tego pojąć na domiar złego znajduje pamiętniki matki. Dowiaduje się z nich co łączyło jej matkę z Erickiem, jego bratem Fransem i Brittą.
Powracające wydarzenia z przeszłości wstrząsnęły nimi, a tak naprawdę przywołały wspomnienia i ból. Co tak naprawdę stało się tego dnia jak byli razem z nowo poznanym nieznajomym, którego tak kochała matka Ericki.
Ku wielkiemu zdziwieniu policja zaczyna współpracować z Ericką, która posiada wiele informacji. Ogólnie to posiada ona dar, przez który Partick jest zły, gdyż zawsze wsadzi nos w nie swoje sprawy. Lecz tym razem historia dotyczy jej rodziny. A ciekawość musi być zaspokojona. Musi poznać prawdę o swojej matce. Dlaczego z opowieści innych ludzi była miła, uprzejma, a z tego co pamięta Ericka wcale taka nie była.
Wyjaśnienie spraw z przeszłości wyciąga sporu trupów za sobą, ale także i ukazuje nowego członka, a nawet członków rodziny...

3.G. Musso - „Będziesz tam?”
Kolejna fascynująca opowieść o mężczyźnie bezgranicznie zakochanym.
Poznajemy 60-letniego Elliotta, który jest znanym i cenionym lekarzem pediatrą. Akcja zaczyna się w Kambodży, gdzie Elliott pomaga chłopcu. Pewien mężczyzna chce poznać jego najskrytsze marzenie. Elliott wybiera to najtrudniejsze i świadomy jest, że się nie spełni. Chce spotkać się jeszcze raz z jego ukochaną Eleną.
Na domiar złego Elliott jest śmiertelnie chory. Ma raka płuc. Jego córka nie może się z tym pogodzić.
Pewnego dnia na swojej drodze spotyka mężczyznę ok. 30 lat, który przypomina jego z młodości. Wtedy przypomina sobie, że w tym wieku sam spotkał osobę bardzo podobną do swojego ojca. I cała akcja się zaczyna.
Niesamowita historia, która przerzuca nas w czasie. Dużą zasługę w tym ma szaman poznany w Kambodży i jego czarodziejskie tabletki. Ale jak jest naprawdę sami musicie się przekonać.
Jak zwykle historie Musso to wielka fantastyka. I mam wrażenie, że te historie się powtarzają w każdej książce. Ten etap przejścia był już. Kojarzy mi się z „Jutro”. Czasu nie można cofnąć. Trzeba cieszyć się z każdej chwili. Człowiek na błędach się uczy i dzięki niektórym z tym jesteśmy tu gdzie jesteśmy. Nie można narzekać. Aby nie było gorzej.

4. Sparks - „Anioł stróż”
Uwielbiam historie miłosne Sparksa. Ale kolejne związane ze śmiercią nie są mile widziane po takiej dawce czytanych książek. Mimo to bardzo mi się podobała. Gdyż to nie tylko romans. Jest sporo wątku obyczajowego, napięcia, wiele emocji i nawet thrillera. Jak na Sparksa nie jest to zaskakujące. Właśnie takie romanse lubię. Bez słodzenia z emocjami.
Młoda kobieta w wieku 25lat zostaje wdową. Mąż długo chorował i nie pozwolił jej zostawić samej. Po jego śmierci dostała list i psa, który od tej pory pilnował jej na każdym kroku. Lata mijały, a przyjaciele namawiali ją poznanie kogoś z kim spędzi resztę życia.
Mimo, że zakochany po uszy przyjaciel nie zdobył się na odwagę zaproponowania jej randki pojawił się mężczyzna, który uprzedził go. Początek był słodki, aż za słodki wtedy zaczęło robić się mdło i pojawiły się kłopoty z jego zachowaniem.
Julie jest przerażona. Dochodzi do strasznych sytuacji. Niestety tacy ludzie powinni dawno się leczyć....

5. Camilla Lackberg - „Syrenka”
Debiutujący pisarz wydaje swoją pierwszą książkę, która ku wielkiemu zaskoczeniu odnosi wielki sukces. Wraz z jej pojawieniem się zaczynają się dziać dziwne rzeczy, które skłaniają się tylko do jednego. Zamordowany kolega, później nieszczęśliwy wypadek. Wszystko ma to związek ze sobą i wielkie przesłanie z przeszłości. A wszelkie tajemnice owiane są w delikatny sposób w książce pisarza.
Ericka próbuje rozwiązać zagadkę pisarza, kolegi po fachu. Partick jest zły, gdy się ona miesza. Nie chce jej narażać na niebezpieczeństwo. Tym bardziej teraz, gdy jest w ciąży – podwójnej ciąży. Choć z drugiej strony Ericka ma moc przyciągania i znajdowania informacji.
Za dużo pracy powoduje, że Patrcik traci przytomność. Karetka zabiera go do szpitala. Gdy dowiaduje się o tym Ericka razem z Anną jadą po niego samochodem...
Jak zwykle fanatyczna opowieść i zwrot akcji, który wiąże się z przeszłością i zostaje wyryta w pamięci osób udręczonych, których nie tylko gryzie sumienie, ale nie mogą sobie z tym poradzić. Co skrywa Syrenka powieść pisarza, jakie tajemnice wyjdą na jaw. Dlaczego dochodzi do morderstwa? I kto jest katem? O tym musicie się sami przekonać.

6. Camilla Lackberg - „Latarnik”
Poznajemy historię młodej kobiety, która ucieka wraz z synem przed mężem. Ukrywa się na swojej wyspie przez tubylców nazywaną „Wyspa duchów”
Między czasie poznajemy historię sprzed lat, którzy mieszkali na tej wyspie w latarni.
Patrick jak zwykle ma pełne ręce roboty. Po przejściach zdrowotnych jakie go spotkały miał poluzować, ale jednak wpadł w wir pracy, aby zapomnieć o okropnych wydarzeniach, które spotkały jego rodzinę.
Anna nie może otrząsnąć się po wydarzeniach, którą dotknęły ją i Dana. W których także uczestniczyła Ericka, która wyszła z tego cało wraz ze swoimi bliźniakami.
Ericka nie może usiedzieć spokojnie i zawsze musi „pomóc” Patrickowi w śledztwie tym razem dotyczy to jej znajomych ze szkoły, wspólnej klasy. Chce poznać trochę historii o Wyspie duchów i miesza się w nieodpowiednim momencie.
Wtedy z odsieczą przybywa Patrcik i poznajemy całą historię kobiety z synem ukrywającej się w latarni, oraz tej mieszkającej kiedyś.
Naprawdę świetna historia, która wciągnęła mnie. Wiele tam przemocy wobec kobiety,a le także dziwne stosunki w przeszłości między mężczyznami. 
 
7. Ericka Spindler - „Pętla”
Poznajemy losy młodej dziewczyny, która próbuje udowodnić rówieśnikom, że potrafi przepłynąć określoną odległość. Wtedy rozpędzona motorówka napływa na nią. Boleśnie kaleczy ją. Przez kilka lat Jane przechodzi kilka operacji plastycznych. Gdy wszystko wraca na normy staje się artystką i bogatą kobietą, gdyż odziedzicza spadek po matce. Gdy spodziewa się dziecka, jej mąż trafia do aresztu pod zarzutem morderstwa dwóch kobiet w tym byłej kochanki. Dochodzi do tego tajemniczy list, który tylko sygnalizuje o niebezpieczeństwie. Jane ma koszmary związane z przeszłością i czuje, że ta osoba chciała ją naprawdę zabić, a teraz nie oszuka przeznaczenia i musi to dokończyć. Teraz pytanie kto jest tą osobą? Jak się okazuje daleko nie trzeba szukać.
Świetna historia, łatwo się czyta. W dodatku druga książka, którą czytam tej autorki i jestem zadowolona.
W tym miesiącu jak widać sporo kryminału. Ale i wątek miłosny się przewija.
Właśnie kończę ostatnią część sagi Lackberg. Co ja będę czytać? Może mi coś polecicie podobnego równie dobrego?

Komentarze

  1. Jutro mam zamiar sięgnać po pierwszą książkę Lackberg.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w zeszłym miesiącu postawiłam na książki motywacyjne...

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę ciekawe lektury i te słodkości - mniam :) Pozdrawiam p.s. zapraszam do mnie na konkurs do wygrania obraz - z wybranego przez laureata zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wpis, czekam na więcej. Kom za kom? Obs na obs?
    Zerknij na mój blog http://urodaizdrowiekobiet.blogspot.com/ pokazałam tam jak zdobyć darmowe bony na kosmetyki, jeżeli jesteś aktywną blogerką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety ani jednej nie czytałam ;(
    Za to widzę tutaj w tle pysznosci :)

    ___________________
    blog.justynapolska.com
    Fashion&makeup

    OdpowiedzUsuń
  6. to co przykuło od razu mój wzrok i czego żałuje, ze nie kupiłam to kubek z Biedronki :( :p

    OdpowiedzUsuń
  7. No nieźle! Sama uwielbiam czytać, ale książkę łapię w biegu - tramwaj, autobus. Tak osatnio wyszło, ze nie mam czasu, a szkoda.

    Uwielbiam kryminały, Lackberg czytam czasem, ale nigdzie nie mogłam ostatnio dostać ( w bibliotece żadnej) pierwszej części tej serii. Dlatego cierpliwie czekam, a wypożyczyłam Tess Gerritsen i Zygmunta Miłoszewskiego. A tak w ogóle, to moje serce należy do Harlana Cobena - uwielbiam!

    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super. sama staram się zakupić teraz duzo ksiązek

    OdpowiedzUsuń
  9. Już od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem przeczytania książek Lackberg :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio sporo czytam, ale głównie książki Tess Gerritsen.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe książki, słodkości... Wszystko co niezbędne na długie wieczory ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki Lackberg są na mojej liście do przeczytania :) Ja obecnie wczytuję się w "Pamiętnik" Sparksa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam Pamiętnik mega książka i film również

      Usuń
  13. Piękne, przemyślane zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja właśnie przeczytałam kryminał J.Nesbo "Syn" - polecam;) Od dawna planuję zmierzyć się z Camillą Lackberg, tylko zawsze jakaś inna książka wpada mi w ręce najpierw. Na pewno coś jej autorstwa niebawem wypożyczę.

    OdpowiedzUsuń
  15. ostatnia pozycja mocno mnie zaciekawiła...

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja polecam Klinikę - S. Fritzek. Jeśli lubisz kryminały, w których akcja jest tak wartka, że przeczytasz je za jednym razem - musisz ją przeczytać! :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem zachwycona wszystkimi DODATKAMI jakie masz w swoim domu - są przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zostaw ślad po sobie. Dziękuję za komentarz.
Miło, że mnie odwiedziłaś(eś). Zapraszam ponownie.

Popularne posty