DIY: Stroik na drzwi lub stół

Do świąt zostało coraz mniej, a ja wcale się tym nie martwię. Mam już posprzątane, teraz tylko zostaje pieczenie, gotowanie i dekorowanie mieszkania. To ostatnie mam już wprawdzie za sobą, bo od Mikołaja wprowadziłam świąteczną atmosferę. Dzięki temu, że mam więcej czasu i tworzę różne ozdoby do domu dla siebie i najbliższych. Co chwila koncepcja jest inna, gdyż dochodzi więcej ozdób.
Tym razem są to stroiki na drzwi lub stół. Jak kto woli i jakie ma zapotrzebowanie. U mnie kilka wisi, i też leży na stole lub komodzie.


Do stroików wykorzystałam gałązki starej choinki. Jeśli takie posiadacie w domu to migusiem do pracy. Bo nic prostszego nie ma. One są sednem całej zabawy. Fajnie, że dzięki starociom można dać drugie życie i to całkiem jak się okazuje piękne.
Prostą gałązkę sztucznej choinki wyginam w okrąg. Moja ma taki fajny uchwyt w postaci koluszka na początku gałązki. Co spowodowało, że założyłam jedną na drugą stronę, bez mocowania się i dodatkowych narzędzi. Nie wszystkie takie mają, więc będziecie musieli kawałkiem drucika zawiązać, później gałązką przykryć i nie będzie tego widać.
Gdy już mamy taki okrąg wystarczy powyginać w odpowiednią stronę gałązki, ukształtować całość i zostaje najlepsze, czyli dekoracja.
Tutaj macie wiele do popisu. Można tworzyć na różne sposoby kolorystyczne. 

Jak zwykle wykorzystałam szyszki, które nazbierałam 4 wielkie kartony! (tak na marginesie zrobiłam wielką 75cm choinkę z tych szyszek siostrze. Wykorzystałam do wielu ozdób, a dalej mam dwa pudła). Dlatego w głowie mam tyle pomysłów.

Oprócz szyszek wykorzystałam, bańki, prezenciki, koraliki, kawałki z łańcucha, kokardki, serduszka, dzwoneczki. Brałam wszystko co miałam pod ręką.
Dekoracje klejone są gorącym klejem. Na koniec dla lepszego efektu użyłam sztucznego śniegu.
Prawda, że ładne. Wyglądają jak ze sklepu.

Potrzebne rzeczy:
- gałązka z nie potrzebnej choinki
- drucik do zawiązania, (choć nie koniecznie)
- szyszki
- klej
- różne ozdoby (bańki, kokardki, prezenciki itd...)
- sztuczny śnieg (do spryskania całości)
- jeśli stroi/wianek będzie wisiał potrzeba będzie kolorową grubą taśmę. 
*(w tle widać ozdobę na parapet z kory i szyszek - postaram się dodać wpis)

Efekt na żywo jest wspaniały. Rewelacyjnie prezentuje się na stole i drzwiach. Zrobiłam ogólnie 8 w tym małych i dużych, (bo różne wielkości mam) stroików. Do tych większych można włożyć malutką szopkę lub szeroką świeczkę. Super sprawa. Tym bardziej, że koszt jaki poniosłam to tylko kleju, bo wiele ozdób zostało mi z tamtego roku.
I własnie oto chodzi - coś z niczego:)

Komentarze

  1. Bardzo ładny stroik, u mnie w domu też robimy takie na drzwi. Wyglądają pięknie .

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam dwie lewe ręce, to raczej sterta rozrzuconych igieł tylko by została:) ładne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne te Twoje stroiki! jestem pod wrażeniem talentu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żaden talent, zwykła rzecz, ale bardzo cieszy:)

      Usuń
  4. świetny stroik :) Ty to masz talent ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Proste w wykonaniu, dajemy drugie życie staremu przedmiotowi a w dodatku wychodzi to mega efektownie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też robiłam takie stroiki ale wykorzystał am zielony łańcuch i drucik :-)
    Z tym ,że moje tak ładnie nie wyglądają:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne :) muszę zakupić jakieś gałązki na stroik, bo w tym roku chcę mieć stroik z "żywych" gałązek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żywe gałązki są fajne, ale tylko na chwile, tuż przed świętami. A sztucznymi mogę cieszyć się nie tylko rok, ale pewnie dłużej:)

      Usuń
  8. piękny! Ty to masz pomysły! :) jak kiedyś będę się pozbywać starej choinki to zapamiętam, żeby zatrzymać kilka gałązek ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. stroik jest przecudny! moja mama również się bawiła i zrobiła piękne stroiki;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. nice diy...thanks for sharing

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne! Mam na strychu 2 stare choinki, spróbuję zrobić taki stroik chociaż jeden, sztuczny śnieg gdzieś miałam w domu, a ozdoby na pewno też się znajdą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz to już jesteś w domu, stroiki masz zrobione z niczego. Tylko o kleju nie zapomnij:)

      Usuń
  12. śliczny, bardzo fajny pomysł, u mnie zazwyczaj kupuje się gotowe stroiki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kiedyś też kupowałam, ale stwierdziłam, jak mam wszystko w domu, to po co kupować.

      Usuń
  13. piękne te Twoje wieńce świateczne :)
    ja też robiłam w tym roku ale tylko jeden, taki żeby do środka dać świecę, też wrzucałam na bloga :) - powieszenia na drzwiach mógłby niestety nie wytrzymać :P

    OdpowiedzUsuń
  14. stroiki wyszły Ci piękne, jak widać to wcale nie jest bardzo trudne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to bardzo proste i wcale nie zajmuje dużo czasu. Może być przyjemnym spędzeniem chwil z rodziną.

      Usuń
  15. Bardzo ładne, podobne robiłam w tamtym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Podobają mi się bardzo Twoje pomysły na tego typu stroiki i inne gadźety zrobione z niczego :) Super :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zostaw ślad po sobie. Dziękuję za komentarz.
Miło, że mnie odwiedziłaś(eś). Zapraszam ponownie.

Popularne posty