Na słodko i na ostro:)


Coś mnie wzięło ostatnio na pieczenie i gotowanie. A wiecie, co jest w tym najlepsze, że coraz bardziej mi to pasuje i chce więcej! Piekę, gotuję, krzątam się po kuchni, wynajduję stare dobre przepisy. Na dodatek chce przemeblować całe mieszkanie, chce Zmian! 
Nie wiem, co we mnie wstąpiło, ale podoba mi się to. Szczególnie, gdy upiekę lub coś ugotuję to czuje tą satysfakcję, jak rodzina zachwyca się. Nie mogłabym sobie nic lepszego wymarzyć.

Ale żeby nie być gołosłowną pokaże Wam, co dziś upiekłam, to mój debiut, bo ten przepis to mojej mamy. Gdy byłam mała często piekła takie ciasteczka, więc dziś skromnie powiem, że powrócił smak dzieciństwa, gdy ugryzłam kawałek ciasteczka, to jakby coś w środku mnie tknęło.....ten smak niby inny, a poczułam, że identyczny.
Po upieczeniu ciasteczka są bardzo kruche, a jabłuszko, wręcz rozpływa się w ustach, nie jest twarde, po prostu mięciutkie.
Nie wiem, dlaczego akurat dziś przypomniałam sobie o nim i nie tracąc czasu wzięłam się za pichcenie, tuż po zrobieniu obiadu, a serwowałam dziś paluszki, tzw. kopytka mniam.
Dziwne to wszystko, ale uwierzcie jak smakowało...
W następnym tygodniu są urodziny męża, więc wiem, co zrobię oprócz Stefanki:) bo te już prawie znikły i choć trochę ukradkiem schowałam do kawy na jutro:)

Oto moje ciasteczka: kruche, a w środku jest jabłuszko
Mąż pięknie uchwycił je w obiektywie:)
  




Oto przepis na"pyszne ciasteczka z jabłkami"

Potrzebujemy:
- 1 kostka margaryny najlepiej Kasia,
- pół szklanki śmietany
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 szkl. mąki
- jabłka
- cukier puder do posypania

Wykonanie:
1. Mąkę, proszek do pieczenia z margaryną posiekać nożem jak na ciasto kruche, dodajemy śmietanę i zagniatamy jak na pierogi
2. zamieszane ciasto musi być plastyczne, rozwałkowujemy je, wykrawamy szklanką "koła"
3. Między czasie przygotujemy jabłka, kroimy je w ósemki, a później wkładamy do środka koła ciasta, zaginając ciasto do środka po obu stronach, tak aby wyszła niby kokardka
4. Na blachę wysmarowaną (np. margaryną) układamy ciasteczka, pieczemy w 180C, (piecyk musi być wcześniej dobrze nagrzany) przez ok. 30min.
5. Ciepłe posypujemy cukrem pudrem

Ta porcja wystarcza na 3 duże blachy
Dla nas to zupełnie mało, więc kolejny raz będę robić z podwójnej porcji.
Smacznego! 




Może Wy także je znacie? 
Może to też Wasz smak dzieciństwa?


A przy okazji pochwalę się ciekawą współpracą, z BIC


Oprócz maszynek do testowania, zostałam obdarowana masą innych gadżetów np. zapalniczki iście kobiece z motywem szminek, które zrobiły już furorę przy zapalaniu zniczy.


A także zapalniczki z edycji specjalnej Andrzeja Mleczko

Oraz długopisy, mazaki, no bomba:) Podoba mi się wszystko


Ciekawa jestem czy miałyście styczność z maszynkami BIC? Bo o długopisy nie pytam, jak chodziłam do szkoły to często z nich korzystałam, takie pomarańczowe były, i myślę, że Wy także je znacie:)

Komentarze

  1. Cudownie wyglądają te ciasteczka, aż złapałam ochotę na coś podobnego :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam mniam pysznie wyglądają! :)) ja też bardzo lubię piec i chyba gotować też, i czuję, a raczej jestem pewna, że jak będe już mieszkać sama to kuchnia będzie moim ulubionym pomieszczeniem:) dobrze, że mój facet też piecze pyszne ciasta, nawet częściej ode mnie, to z głodu nie umrzemy;D

    a współpraca dość ciekawa, kolorowa, tylko po co mi tyle zapalniczek? jak u mnie nikt nie pali :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe:D ja także nie pale, ale moja siostra tak, reszta przyda mi się do codziennych obowiązków czyli zapalić gaz, lub w kotłowni:D

      Usuń
  3. Ta edycja specjalna zapalniczek wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. BIC długopisy i zakreślacze są the best:) Maszynki też niczego sobie, miłego użytkowania!

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam, z pewnością pyszne są te ciasteczka - ja do świąt muszę obejść się smakiem, bo ostro dietuję :P

    OdpowiedzUsuń
  6. mnie tez czasem dopada taka ochota na gotowanie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. mój smak dzieciństwa to makowiec Babci :) pieczemy je 2 razy do roku - na BN i Wielkanoc. a z takich przysmaków codziennych - cieplutki makaron z masełkiem! pyyyycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciasteczka wygądają pysznie, też bym schrupała!

    OdpowiedzUsuń
  9. ciasteczka wyglądają pysznie;) tylko gdzie przepis ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma sprawy, dodam i przepis:)

      Usuń
    2. ooo super;) dzięki:) na pewno spróbuję :)

      Usuń
    3. koniecznie, bo są super proste w wykonaniu i mega smaczne:)

      Usuń
    4. ciasteczka już w piekarniku:) zrobiłam 1,5 porcji;)

      oprócz cukru pudru do posypania nie dodaje się cukru? :)

      Usuń
    5. oo..szybka jesteś,
      nie, nie dodaje się one, będą bardzo słodkie:)

      Usuń
    6. są pyszne;) rzeczywiście cukier puder wystarczył :))
      dzięki za przepis;)

      czuję, że będą często u mnie gościć :D

      Usuń
    7. super, cieszę się, że Ci smakują,
      to takie ciasteczka "na ząb"

      Usuń
  10. bardzo apetyczne ciasteczka :) Masz zapas zapalniczek na bardzo długi czas :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciasteczka pyszniaste a zapalniczki super wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle długopisów to tyle szczęścia :D
    bo ja uwielbiam długopisy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. fajna współpraca , mój mąż był by zadowolony z takich zapalniczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ale super współpraca Ci się trafiła :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale pyszności! Gratuluję świetnych współprac! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jedzonko musi być pyszne...

    A współpraca ciekawa, uwielbiam akcesoria biurowe, a te są super ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakie apetyczne ciasteczka ;)
    Gratuluje współpracy i cudownych zapalniczek!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasteczka wyglądają tak apetycznie, ahh muszę je zrobić któregoś razu. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Też mam teraz akcję wicie gniazda :) Normalnie to mi się nie chciało, a teraz to mogę dwie godziny w kuchni pichcić. I wszystko ładnie układam i "organizuję" na nowo przestrzeń. Narobiłaś smaka tym ciastem :)

    OdpowiedzUsuń
  20. wygladaja bardzo apetycznie:) z pewnościa dzisiaj w wolnej chwili wypróbuję:) a tym czasem zapraszam na konkurs u mnie:) obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  21. wyglądają pysznie :D uwielbiam jabłka w szlafroczkach ;D chyba dziś zrobię :)
    gratuluję współpracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. wyglądają smakowicie - robię podobne :) swoją drogą twój mąż robi świetne zdjecia!

    OdpowiedzUsuń
  23. mmm aż mam ochotę je upiec :) zapalniczki są cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  24. smakowitości !
    bardzo ciekawa współpraca :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciasteczka wyglądają naprawdę smakowicie;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja się jutro pochwale jaki tort zrobiłam Mężowi na urodziny :) i Gratuluję współpracy :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mniam mniam ale pyszne ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zostaw ślad po sobie. Dziękuję za komentarz.
Miło, że mnie odwiedziłaś(eś). Zapraszam ponownie.

Popularne posty